"русь православная": "голубая" стратегия епископа гурия. магаданский архиерей, знаменитый своей нетрадиционной ориентацией, оказался в центре нового внутрицерковного конфликта


Дата рождения: 17 сентября 1946 г. Страна: Россия Биография:

Родился 17 сентября 1946 г. в д. Лучинки Гороховецкого района Владимирской области в семье рабочего.

В 1947 г. семья переехала в город Горький. В 1960 г. окончил 7 классов средней школы.

В 1960-1964 гг. учился в Сормовском машиностроительном техникуме. В 1964-1969 гг. учился на переводческом факультете Горьковского государственного педагогического института иностранных языков им. Н.А. Добролюбова. В 1970-1972 гг. служил в Советской Армии. В 1974-1975 гг. обучался на Высших педагогических курсах при МГПИ им. Ленина.

С января по май 1976 г. работал чтецом в Феодоро-Стратилатовском молитвенном доме пос. Щербиновка Дзержинского района Донецкой области, затем в Никольском молитвенном доме г. Ясиноватая.

С декабря 1976 г. — клирик Владимирского епархиального управления в чине иподиакона.

С января 1978 г. служил священником в Успенском кафедральном соборе г. Владимира. В январе 1979 г. назначен на должность секретаря архиепископа Владимирского и Суздальского.

В октябре 1979 г. принят в клир и назначен настоятелем Александро-Невской церкви пос. Ужусолис, в 1980 г. — настоятелем церкви свв. Виленских мучеников в г. Таураге.

В 1980-1984 гг. учился в Московской духовной академии.

В апреле 1981 г. принят в клир Краснодарской епархии. Назначен на должность секретаря архиепископа Краснодарского и Кубанского Владимира (Котлярова), занявшего вдовствующую епархию и управлявшего ею до мая 1987 г.

С декабря 1984 г. по март 1987 г. — настоятель Воскресенского храма в г. Рабат (Марокко).

С 23 марта 1987 г. — клирик Цюрихского викариатства. 11 сентября 1988 г. назначен настоятелем Воскресенского храма в г. Цюрихе.

Определением Священного Синода от 31 марта — 1 апреля 1999 г. освобожден от управления епархией с предоставлением отпуска по состоянию здоровья. Временное управление епархией поручено председателю ОВЦС .

Решением Священного Синода от 30 мая 2014 г. () почислен на покой по состоянию здоровья с местом пребывания в Москве.

Указом Святейшего Патриарха Кирилла от 16 апреля 2015 г. назначен настоятелем и председателем приходского совета храма Казанской иконы Божией Матери в Коломенском г. Москвы.

Образование:

1969 г. — Горьковский государственный педагогический институт иностранных языков.

1975 г. — Высшие педагогические курсы при МГПИ им. Ленина.

1980 г. — Московская духовная семинария.

1984 г. — Московская духовная академия.

Награды:

Церковные:

  • 2013 г. — «За заслуги перед Православной Церковью Казахстана»;
  • 2011 г. — свт. Иннокентия Московского II ст.;
  • 2007 г. — орден прп. Сергия Радонежского II ст.;
  • 1996 г. — орден св. блгв. кн. Даниила Московского II ст.

Светские:

  • государственный орден Почета.

Биография:

Биография:

Родился 8 ноября 1960 г. в г. Калининграде (ныне г. Королев) Московской обл. в семье служащих.
Отец, Фёдоров Альберт (в крещении Александр) Иванович (†2012г.), в 1993г. был рукоположен во иерея.
Мать, Фёдорова Глафира Фёдоровна, 1931г. рождения, глубоко церковный человек.
В 1978 г. окончил среднюю школу № 7 в г. Калининграде Московской обл., в том же году поступил на работу в КБ ХИММАШ испытателем.
В 1981-1984 гг. состоял в браке.
В 1985 г. окончил Московский архитектурный институт.
В том же 1985г. крещен в храме пророка Илии в Обыденном переулке_г.Москвы.
С 10 августа 1986 г. по 29 января 1989 г. - алтарник и чтец в церкви Преображения Господня на Краснобогатырской улице г. Москвы.
С 30 января 1989 г. - насельник Св.Троице-Сергиевой лавры, 8 мая того же года принят в братию обители. Нёс послушания архитектора в экономском отделе, завсклада, клиросное и др.
8 апреля 1990 г. наместником Троице-Сергиевой лавры архимандритом Феогностом (Гузиковым) пострижен в монашество.
21 сентября 1990 г. епископом Бендерским Викентием рукоположен во иеродиакона.
С 25 ноября 1990 г. по 8 ноября 1995 г. нес послушание старшего иподиакона у Святейшего Патриарха Алексия II.
С 17 апреля 1994 г. по 29 декабря 2000 г. входил в искусствоведческую комиссию рабочей группы по проектированию и строительству Храма Христа Спасителя в Москве, в т.ч. курировал художественное оформление нижнего Преображенского храма ХХС.
С 5 октября 1994 г. - помощник ключаря Храма Христа Спасителя с поручением оказания необходимой помощи в вопросах, связанных с воссозданием возрождаемой святыни.
8 ноября 1995 г. рукоположен во иеромонаха с возложением набедренника и наперсного креста. Совершал богослужения в храме-часовне во имя иконы Божией Матери «Державная» и нижнем Преображенском храме ХХС.
26 февраля 1997 г. награжден медалью «В память 850-летия Москвы».
С 1998 г. - преподаватель курса Церковного искусства Николо-Перервинской семинарии г. Москвы.
Летом 1999 г. по благословению Святейшего Патриарха Алексия II участвовал в 7-дневном крестном облете по границам России.
С 30 декабря 2000 г. - настоятель храма св. вмч. и целителя Пантелеимона при ЦКБ № 1 ОАО «РЖД» г. Москвы. 5 мая 2001 г. назначен помощником духовника, а с 17 марта 2007 г. - духовником Свято-Пантелеимоновского училища сестер милосердия при ЦКБ № 1 ОАО «РЖД».
С 3 апреля 2005 г. - настоятель и строитель Патриаршего Св. Иоанно-Предтеченского подворья в сел. Сумароково Рузского р-на Московской обл.
В 2006 г. окончил Московскую духовную академию (заочно).
Решением Священного Синода от 5-6 октября 2011 г. (журнал № 133) избран епископом Арсеньевским и Дальнегорским.
27 октября 2011 г. возведен в сан архимандрита.
28 октября 2011 г. в рабочей Патриаршей резиденции в Чистом переулке в Москве наречен, а 6 ноября за Божественной литургией в храме в честь иконы Божией Матери «Всех скорбящих Радость» на Б. Ордынке в Москве хиротонисан во епископа Арсеньевского и Дальнегорского. Богослужение возглавлял Святейший Патриарх Московский и всея Руси Кирилл.

Гу-рий Ру-го-тин, свя-той, пер-вый ар-хи-епи-скоп Ка-зан-ский, ро-дом из дво-рян быв-ше-го го-род-ка Ра-до-не-жа, в ми-ре име-но-вал-ся Гри-го-ри-ем. В мо-ло-дых ле-тах всту-пил Гри-го-рий в услу-же-ние к кня-зю Ива-ну Пень-ко-ву. Князь был так им до-во-лен, что по-ру-чил ему управ-ле-ние всем до-мом. Но эта до-ве-рен-ность про-дол-жа-лась недол-го. Про-чие слу-жи-те-ли кня-зя из за-ви-сти к Гри-го-рию воз-ве-ли на него кле-ве-ту, что он на-хо-дит-ся в пре-ступ-ной свя-зи с кня-ги-нею. Раз-дра-жен-ный лож-ным на-го-во-ром князь при-ка-зал по-са-дить Гри-го-рия в тем-ни-цу, на-роч-но устро-ен-ную в глу-бо-ко вы-ры-той яме. Там то-мил-ся невин-ный стра-да-лец два го-да, ибо по про-ше-ствии двух лет дверь уз-ни-ка сво-бод-но от-во-ри-лась. При-зна-вая спа-се-ние свое за Про-мысл Бо-жий, он от-рек-ся ми-ра и на-пра-вил путь свой в оби-тель пре-по-доб-но-го . Там об-лек-ся он в одеж-ду ино-ка, при-няв имя Гу-рия, и вско-ре по-став-лен был (1522 г.) игу-ме-ном оби-те-ли; по-том пе-ре-ве-ден в Се-ли-жа-ров мо-на-стырь, а 3 фев-ра-ля 1555 г. хи-ро-то-ни-сан во ар-хи-епи-ско-па но-вой Ка-зан-ской епар-хии. Гу-рий устро-ил там два учи-лищ-ные мо-на-сты-ря для обу-че-ния де-тей хри-сти-ан и языч-ни-ков; кро-ме то-го, под осо-бым сво-им над-зо-ром со-ору-дил ка-мен-ный ка-фед-раль-ный со-бор во имя Бла-го-ве-ще-ния Пре-свя-той Бо-го-ро-ди-цы. Ра-дея о пастве сво-ей, свя-ти-тель Гу-рий умно-жил ее, об-ра-тив мно-гих ма-го-ме-тан в хри-сти-ан-скую ве-ру. Он пре-ста-вил-ся 4 де-каб-ря 1563 г., при-няв за два дня до кон-чи-ны схи-му. Мо-щи его, об-ре-тен-ные 4 ок-тяб-ря 1595 г., по-чи-ва-ют в Ка-зан-ском Бла-го-ве-щен-ском со-бо-ре. Они пе-ре-ло-же-ны в 1817 г. в но-вую се-реб-ря-ную ра-ку.

Гу-ри-ем на-ча-лась епар-хия в Ка-за-ни. По ука-зу ца-ря Иоан-на Ва-си-лье-ви-ча мит-ро-по-лит Ма-ка-рий со-бор-но учре-дил 1555 г. ар-хи-епи-скоп-ство в Ка-за-ни, тре-тьей сте-пе-ни. По-сле ар-хи-епи-ско-пов бы-ли там с 1589 г. мит-ро-по-ли-ты, а по-сле них с 1832 г. епи-ско-пы и ар-хи-епи-ско-пы. Спер-ва епар-хи-аль-ные ар-хи-ереи име-но-ва-лись Ка-зан-ски-ми и Аст-ра-хан-ски-ми; по-том, с 1602 г., Ка-зан-ски-ми и Сви-яж-ски-ми, а с 1799 г. Ка-зан-ски-ми и Сим-бир-ски-ми. В 1799 г. учре-жде-на ви-кар-ная епар-хия Ка-зан-ская; епи-ско-пам оной ве-ле-но пи-сать-ся Сви-яж-ски-ми; но в 1802 г. Ка-зан-ские ви-ка-рии от-ме-не-ны.

Молитвы

Тропарь святителю Гурию, архиепископу Казанскому

Пра́вило ве́ры и о́браз целому́дрия,/ учи́теля до́брых дел/ и наста́вника спасе́ния, даде́ тя Госпо́дь/ новопросвеще́нному гра́ду Каза́ни,/ в не́мже приобре́л еси́ но́выя от язы́к лю́ди,/ и приве́л еси́ я Христо́ви./ Сего́ ра́ди в па́мять твою́ ра́достно соше́дшеся,/ че́стне пра́зднуем свято́е твое́ успе́ние,/ ты же, о́тче наш, святи́телю Христо́в Гу́рие,// моли́ Христа́ Бо́га/ спасти́ся душа́м на́шим.

Перевод: Правило веры и образ , учителя добрых дел и наставника спасения, даровал тебя Господь новопросвещенному городу Казани, в нем же обрел ты новых людей из язычников и привел их ко Христу. Потому в день памяти твоей радостно собравшись, с почтением празднуем святое твое , ты же, отче наш, святитель Христов Гурий, моли Христа Бога о спасении наших душ.

Доброде́тельного и благоро́днаго ра́ди твоего́ жития́,/ изве́л тя есть Преще́дрый Бог/ на первопресто́льство богоспаса́емаго ца́рства Каза́ни/ и просвети́л есть уче́нием твои́м бесерме́ньстии язы́цы./ И мно́гия, святи́телю Гу́рие, во избра́нное Христо́во ста́до приве́л еси́,/ и нищелю́бием богоуго́дно пожи́л еси́,/ и по преставле́нии твое́м мно́го лет сокрове́нное твое́ те́ло/ от недр земны́х на удивле́ние яви́ся,/ и благоуха́ннаго ми́ра гроб напо́лнися приходя́щим с ве́рою,/ взима́ющим ми́ро от ра́ки честны́х моще́й твои́х,/ всем источа́еши исцеле́ния,/ святи́телю Христо́в Гу́рие,/ моли́ Христа́ Бо́га// спасти́ся душа́м на́шим.

Перевод: Ради твоего добродетельного и благородного жития, возвел тебя Прещедрый Бог на престол Богоспасаемого царства Казани и просветил учением твоим татарский народ. И многих, святитель Гурий, ты привел в избранное стадо Христово, и Богоугодно жил, оказывая помощь нищим, и по преставлении твоем сокрытое на много лет тело твое из недр земли удивительно явилось, и гроб наполнился благоухающим для всех, приходящих с верой и получающих миро из раки с почитаемыми мощами твоими, для всех ты источаешь исцеления, святитель Христов Гурий, моли Христа Бога о спасении наших душ.

Тропарь святителям Гуpию и Ваpсонофию, Казанским чудотворцам

Пе́pвии учи́телие пpе́жде те́мному,/ ны́не же све́тлому и новопpосвеще́нному гpа́ду Каза́ни,/ пе́pвии возсвети́телие пути́ спаси́тельнаго,/ и́стиннии хpани́телие апо́стольских пpеда́ний,/ столпи́ непоколеби́мии, благоче́стия учи́телие/ и Пpавосла́вия наста́вницы, Гу́pие и Ваpсоно́фие,/ Влады́ку все́х моли́те// миp вселе́нней даpова́ти и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Перевод: Первые учителя прежде темного, сейчас же светлого и новопросвещенного города Казани, первые возвестители спасительного пути, истинные хранители апостольских преданий, непоколебимые столпы, учителя благочестия и наставники Православия, Гурий и Варсонофий, молите Владыку всех даровать вселенной мир и душам нашим великую милость.

Ин тропарь святителю Гурию, архиепископу Казанскому, на перенесение мощей

Я́ко крин благово́нный,/ мироточи́выя твоя́ мо́щи/ от вертогра́да Це́ркве Спа́совы/ в вертогра́д Це́ркве Богоро́дичны че́стне принесо́шася,/ святи́телю Гу́рие,/ я́ко же бо дар че́стен,/ тя дарова́в Христо́с Пречи́стей Ма́тери Свое́й,/ и испо́лнися храм Ея́ святы́й благоуха́ния твоего́,/ и возра́довася архиере́йский престо́л,/ прие́мый тя, первоседа́теля своего́./ Возвесели́ся же собо́р ве́рных со святи́телем и священнонача́льники/ о пресла́вном цельбоно́сных твои́х моще́й пренесе́нии,/ е́же мы ра́достно пра́зднующе, мо́лим тя, уго́дниче Бо́жий:/ моли́ Христа́ Бо́га// пода́ти душа́м на́шим мир и ве́лию ми́лость.

Перевод: Как благоухающая лилия, мироточивые твои мощи из сада Церкви Спасителя в сад Церкви Богородицы с почитанием перенесены, святитель Гурий, ибо, как драгоценный дар, тебя даровал Христос Пречистой Матери Своей и наполнился храм Ее святой благоуханием твоим, и возрадовался архиерейский престол, принимающий тебя, старейшину своего. Восторжествовало и собрание верующих со святителем и священноначальниками о преславном перенесении подающих исцеления мощей твоих, которое мы с радостью празднуя, молим тебя, угодник Божий: «Моли Христа Бога подать душам нашим мир и великую милость».

Ин тропарь святителю Гурию, архиепископу Казанскому

От мла́дости удаля́яся земна́го мудрова́ния/ и после́довав ско́рбным путе́м Законоположи́телю своему́ Христу́ Бо́гу,/ те́мже и Он тя воздарова́ на земли́ нетле́нием,/ на Небесе́х же со угоди́вшими Ему́ архиере́и ликовству́еши,/ Гу́рие святи́телю,/ моли́ Христа́ Бо́га/ пода́ти оте́честву на́шему на враги́ побе́ду,/ и мир ми́рови,// и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Перевод: С молодости удаляясь от земного ты последовал скорбным путем вслед Законоположителю своему Христу Богу, потому Он даровал тебе нетление на земле, а на Небесах ты радуешься вместе с угодившими Ему архиереями, Гурий святитель, моли Христа Бога подать Отечеству нашему победу над врагом, мир всему миру и душам нашим великую милость.

Кондак святителю Гурию, архиепископу Казанскому

Чу́вственныя стра́сти победи́в, чистото́ю, я́ко со́лнце, возсия́л еси́,/ чи́сто житие́ до конца́ сохрани́в,/ и от неве́рия в ве́ру мно́гих ко Христу́ приве́л еси́;/ того́ ра́ди от Бо́га нетле́нием почте́н, чудесы́ твои́ми вся удиви́л еси́./ Мо́лим у́бо тя, святи́телю Гу́рие,/ моли́твами твои́ми от бед изба́ви нас, да зове́м ти:/ ра́дуйся, о́тче преди́вный,// гра́ду Каза́ни похвала́ и утвержде́ние.

Перевод: Чувственные страсти победив, чистотой, как солнце, воссиял ты, чистое житие до конца сохранив, от неверия к вере во Христа многих привел ты, потому от Бога был почтен нетлением и чудесами твоими всех удивил. Молим же тебя, святитель Гурий, молитвами твоими от бед избавь нас, да взываем к тебе: «Радуйся, отче удивительный, города Казани честь и сила».

Ин кондак святителю Гурию, архиепископу Казанскому

И́стине основа́ние и ве́ры утвержде́ние/ и в поуче́ниих преизя́щнаго све́мы тя благоче́стию споспе́шника,/ апо́столом сопресто́льника, страстоте́рпцем соприча́стника,/ по́стником купноревни́теля, похваля́ем тя, Гу́рие святи́телю,// и ве́лия таи́нника Бо́жия благода́ти.

Перевод: Истины основание и веры утверждение, и в поучениях превосходного знаем тебя, помощника благочестия, разделяющего престол с Апостолами, причастного , постников соревнователя, прославляем тебя, святитель Гурий, великого хранителя тайн Божией благодати.

Молитва святителю Гурию, архиепископу Казанскому

Святи́телю о́тче Гу́рие, предстоя́ свяще́нной ра́ке многоцеле́бных моще́й твои́х, мо́лим тя усе́рдно бы́ти всегда́ и везде́ на́шим хода́таем, засту́пником и покрови́телем. Исхода́тайствуй па́стве твое́й мир, тишину́, благоде́нствие, здра́вие и спасе́ние. Бу́ди постоя́нным на́шим засту́пником от всех враго́в, ви́димых и неви́димых: покрыва́й нас от нахожде́ния всех бед, напа́стей и скорбей, па́че же от искуше́ний врага́ те́мнаго. Предстоя́щим же зде и моля́щимся испроси́ у Го́спода Бо́га вся, я́же ко спасе́нию своему́ они́ про́сят у Него́ в свои́х ну́ждах и ско́рбях, да все мы с тобо́ю прославля́ем всесвято́е и́мя Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Каноны и Акафисты

Акафист святителю Гурию, Казанскому и Свияжскому чудотворцу

Кондак 1

Возбранный святителю и чудотворче Гурие, приими от нас недостойных подобающую ти похвалу, яко первосвятителю, учителю и покровителю града Казани. И, яко имеяй дерзновение ко Господу, от всяких нас бед и скорбей избавляй, да с радостию зовем ти: Радуйся, Гурие, Казанский и Свияжский чудотворче.

Икос 1

Ангелов Творец и всея твари Содетель предъизбра, освяти и постави тя, святителю, просветителя, учителя и покровителя граду Казани. Нас же научи вопити тебе сице: Радуйся, предопределенный в предвечном совете Божием к просвещению неверных; Радуйся, предочищенный для сего служения сосуде благодати Божия. Радуйся, злато, искушенное в горниле долговременных страданий; Радуйся, с юности миром отверженный и мира отвергийся. Радуйся, в темницу невинно, яко Иосиф, заключенный; Радуйся, в той темнице небесней премудрости научивыйся. Радуйся, в темнице тойже свет, даровавший тебе свободу, узревый; Радуйся, из нея чудным образом изведенный. Радуйся, по получении свободы всего себе Богу поработивый; Радуйся, чистоты и девства хранителю. Радуйся, поста и молитвы ревностный блюстителю; Радуйся, добльственный Христа последователю. Радуйся, Гурие, Казанский и Свияжский чудотворче.

Кондак 2

Видя себе невинно оклеветана, осужденна и в мрачной темнице пищею безсловесных питаема, глаголал еси, святителю, сам себе: аще не бы Господь Бог попустил сему быти со мною, не бы постигла мя напасть сия; темже пою Ему: Аллилуиа.

Икос 2

Разум Божественный имея, святителю, ты в тайну судеб Божиих о тебе углубился еси и в невинном заточении твоем благость их провидел еси. Темже приими от нас сицевая: Радуйся, в бедах и теснотах твоих благость Божию видевый; Радуйся, во всех злых своих Бога благословивый. Радуйся, за притеснителей своих Ему моливыйся; Радуйся, прощение им у Него испросивый. Радуйся, теплою молитвою к Богу себе успокоивый; Радуйся, ею довольство и утешение в тесноте твоей себе обретый. Радуйся, свободы чудным образом сподобивыйся; Радуйся, дивный в сем апостолу Петру наследниче. Радуйся, терпеливый учениче Христа Спасителя; Радуйся, вземший Его благое иго на себе. Радуйся, понесший Его легкое бремя; Радуйся, монахов украшение. Радуйся, Гурие, Казанский и Свияжский чудотворче.

Кондак 3

Сила Вышняго осени тя, святителю, егда с пострижением власов всего себе всецело Ему посвятил еси. Темже в чистоте, посте и молитве непрестанно воспевал еси Богу: Аллилуиа.

Икос 3

Имея истинное ведение о кознях мира, плоти и диавола, ты, святителю, крепко противу тех вооружился еси бдением, постом и молитвою. Темже вопием ти: Радуйся, неусыпный Христов воине; Радуйся, присно блюдый душу твою от скверн плоти и мира, и козней диавола. Радуйся, опасность от них благовременне предвидевый; Радуйся, постом плоть твою изнуривый. Радуйся, всецело духу твоему плоть поработивый; Радуйся, со страстьми и похотьми плоть распявый. Радуйся, молитвою дух твой окриливый; Радуйся, на крилех молитвы всегда в горняя паривый. Радуйся, и на землю благодать Божию молитвами твоими привлекавый; Радуйся, усердный о всех молитвенниче. Радуйся, земный ангеле и небесный человече; Радуйся, монахов мудрый и кроткий наставниче. Радуйся, Гурие, Казанский и Свияжский чудотворче.

Кондак 4

Бурю внутрь имел еси помышлений сумнительныx, егда во игумена поставлен был еси Иосифовой обители, во смирении помышляя о трудности сего служения и слабости сил твоих. Темже и служение игумена с себе сложил еси, и в покое духа Богу пел еси: Аллилуиа.

Икос 4

Слыша державный царь Иоанн о твоих святых подвигах в посте и молитве, повеле тя паки поставити во игумена Селижаровой обители. Ты же, приемый волю цареву за волю Божию, паки взял еси врученный тебе жезл правления и труды ко трудом прилагал еси. Темже приими от нас сицевая: Радуйся, светильниче, не таимый под спудом; Радуйся, свете, во тьме сияяй. Радуйся, волю Божию в воле царевой усмотревый; Радуйся, всецело себе оной предавый. Радуйся, исполнителю воли Божией усердный; Радуйся, чина церковнаго строгий блюстителю. Радуйся, благочиния монастырского верный хранителю; Радуйся, поборниче православныя веры. Радуйся, усердный хранителю отеческих преданий; Радуйся, сосуде благодати Божия. Радуйся, живый свитче закона Божия; Радуйся, апостоле Казанския области. Радуйся, Гурие, Казанский и Свияжский чудотворче.

Кондак 5

Боготечному солнцу уподоби тя, святителю, Господь Бог, в дивном твоем избрании на святительский престол, егда тебе жребием указа быти первосвятителем Казанския Церкве. Мы же поем Богу, удивившему на тебе благодать и милость Свою: Аллилуиа.

Икос 5

Видевше державный царь Иоанн и вси православнии людие чудное Божие избрание тя по жребию в первосвятителя Казанския Церкве, радовахуся. Мы же со благоговением воспеваем ти сице: Радуйся, любимиче Божий, указанный жребием; Радуйся, служителю Господень, предопределенный для возделания новыя нивы. Радуйся, пастырю словеснаго стада Христова, блуждавшаго по вертепам неверия и нечестия; Радуйся, потаенный светильниче, дивно поставленный на высоту Церкве Божия. Радуйся, проповедниче Евангелия Христова в стране нечестия магометанскаго; Радуйся, принесый свет Христов в страну тьмы и заблуждений. Радуйся, крепкая надеждо Церкве Православныя; Радуйся, исполнителю благих желаний царя державнаго. Радуйся, обрадовавый его твоим ревностным служением; Радуйся, радосте и утешение всех градов, иже сподобишася тя видети и от тебе благословитися. Радуйся, сосуде благодати, просвещающей верных; Радуйся, первосвятителю Казанския области. Радуйся, Гурие, Казанский и Свияжский чудотворче.

Кондак 6

Проповедником богоносным избран был еси для Казанския области, святителю; темже святолепно шествовал еси из царствующаго града Москвы в новопросвещенный град Казань, освящая шествием и благословением твоим грады и веси на пути и непрестанно воспевая Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсиявый в богоспасаемом граде Казани свет истины Христос Бог наш, и прогнавый тьму магометанскаго и языческаго нечестия, избра тя, святителю, в перваго зде служителя и исполнителя святой воли Его. Темже освяти тя и прослави, нас же научи вопити тебе сице: Радуйся, света истины распространителю; Радуйся, диавольския тьмы прогнателю. Радуйся, первый сеятелю на новой ниве Божией; Радуйся, мудрый возрастителю на ней сторичных класов. Радуйся, неутомимый ея напоителю; Радуйся, друже царя земнаго, исполняющаго волю Царя Небеснаго. Радуйся, верный служителю Царя Небеснаго; Радуйся, апостоле Казанския Церкве. Радуйся, привлекаяй к вере неверующих чистою Христовою любовию; Радуйся, друже Христов, приводяй люди к благоговению пред Богом. Радуйся, притесняемых вдов и сирот защитниче; Радуйся, всех притекающих к тебе заступниче. Радуйся, Гурие, Казанский и Свияжский чудотворче.

Кондак 7

Хотяй устроити тайну спасения Казанских татар и язычников, Христос Бог наш избра тя, святителю, в апостола и просветителя страны сея. Ты же, уразумев тайну спасения, вопиял еси Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Новое чудо показа Господь и Спас наш, Иисус Христос, избравый тя в первосвятителя Казанския Церкве, егда тя единаго из четырех жребием указа всей Своей Православной Церкви. Мы же, дивящеся, вопием ти сице: Радуйся, от вечности предопределенный просветителю Казанския области; Радуйся, сокровенный до времене сосуде благодати Божия. Радуйся, избранием твоим всю Церковь удививый и обрадовавый; Радуйся, темже избранием в преданности Богу укрепивыйся. Радуйся, дивное твое избрание служением твоим оправдавый; Радуйся, с благословения Божия грядый в Казань во имя Господне. Радуйся, в пути твоем непрестанно воспеваяй и благословляяй; Радуйся, весь путь твой молитвами освятивый. Радуйся, безбедно на паству твою пришедый; Радуйся, благодатный обновителю и освятителю града Казани. Радуйся, благолепнаго храма Пресвятыя Богородицы создателю; Радуйся, обрадовавый православных Казанских жителей твоим пришествием. Радуйся, Гурие, Казанский и Свияжский чудотворче.

Кондак 8

Странное избрание твое, святителю, помышляя и боголепное шествие твое на новую паству твою зная, с благоговением возводим умы и сердца свои к Богу, тако устроившему дивное твое прославление, поя Ему: Аллилуиа.

Икос 8

Весь ум твой, святителю, вперил еси к Богу и всего себя предал еси святой воле Его, егда вступил еси на престол Казанския паствы твоея, юже и не престая поучал еси словом и делом. Темже приими от нас похвалы сия: Радуйся, добрый пастырю, всегда готовый положити душу свою за овцы пажити твоея; Рaдyйcя, мудрый хранителю стада твоего от волков, хотящих губити е. Радуйся, неутомимый делателю в вертограде Христовом; Радуйся, наставниче пастырей и учителей твоея паствы. Радуйся, разумный вождю в житии по заповедем Божиим и преданием апостольским; Радуйся, отче, просветителю и попечителю всех новокрещенных. Радуйся, кроткий и добросердечный убедителю в истине и Божественности христианския веры неверующих; Радуйся, богомудрый вразумителю людей мыслящих. Рaдyйcя, мудрый руководителю твоих сотрудников; Радуйся, благопопечительный отче всех сиротствующих. Радуйся, притесняемых заступниче; Радуйся, ходатаю за неверных, познавших истину. Радуйся, Гурие, Казанский и Свияжский чудотворче.

Кондак 9

Всякое естество ангельское удивися многотрудным твоим пастырским подвигам, показуемым во бдении, посте, молитве, и в неусыпном попечении о стаде твоем. Ты бо, святителю, денно и нощно беседуя с Богом молитвою, словом и делом непрестанно воспевал Ему: Аллилуиа.

Икос 9

Витии многовещанныя, яко рыбы безгласныя видим о тебе, святителю, недоумевают бо глаголати, еже како и отшельником деннонощною молитвою пример подаваеши, и паству твою примерно управляеши. Мы же, дивящеся, благоговейно вопием ти: Радуйся, пастырю, подаваяй пример монашествующим; Радуйся, собеседниче с Богом, научаяй всех последованию твоему примеру. Радуйся, тлетворнаго сна прогонителю; Радуйся, посту и бдению учителю. Радуйся, ленивых возбудителю; Радуйся, примерный Божий подвижниче. Радуйся, мудро привлекавый неверных к принятию православныя веры; Радуйся, неутомимый проповедниче слова Божия. Радуйся, слово сие здраво, немятежно и учительно преподававый; Радуйся, благоразумный вразумителю магометан в истине христианския веры. Радуйся, дивный указателю всем неверующим на величие и славу Иисуса Христа; Радуйся, мудро привлекаяй к Нему всех и вся. Радуйся, Гурие, Казанский и Свияжский чудотворче.

Кондак 10

Спасти хотя магометан и язычников, в новой пастве твоей находящихся, ты, яко добрый пастырь, всю мудрость твою к сему употребил еси и непрестанно Бога в помощь призывал еси, воспевая Ему: Аллилуиа.

Икос 10

Стена еси верующим и к тебе прибегающим, ибо небесе и земли Творец устрои тя, святителю, веры укрепителя, неверия же обличителя, нас же научи взывати тебе сице: Радуйся, столпе православно верующих; Радуйся, отверзающий им дверь спасения. Радуйся, наставниче мудрости о Христе Спасителе; Радуйся, преподателю Божественныя благодати. Радуйся, обновителю растленнаго человечества в неверующих; Радуйся, наставителю мало смыслящих и не смыслящих. Радуйся, бесовския козни проразумеваяй; Радуйся, силу Христову проповедуяй. Радуйся, девство и чистоту храняй и проповедуяй; Радуйся, друже Жениха, радующийся о сочетании с Ним чистых и незлобивых душ. Радуйся, архитриклине брака, соединившаго безчисленное множество душ с небесным Женихом; Радуйся, ревнуяй Божиею ревностию о верности Христу душ христианских. Радуйся, Гурие, Казанский и Свияжский чудотворче.

Кондак 11

Пение всякое побеждается, спростретися тщащееся ко множеству многих твоих добродетелей, святителю. Никия бо песни могут быти равночисленны им. Темже, благоговея пред тобою, поем Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Светоприемнаго светильника сущим во тьме неразумия видим в тебе, святителю, невещественный бо вжигающи огнь, разгоняеши тьму неверия и на всех обильно проливаеши свет Христов, просвещаяй всякаго человека, грядущаго в мир. Темже по долгу взываем ти сице: Радуйся, светильниче, возжженный огнем с престола Божия; Радуйся, причастниче славы Господней. Радуйся, прославляяй Прославльшаго тя; Радуйся, проносяй славу Его по безславной области нечестия. Радуйся, озаряяй умы и сердца людей, сидящих во тьме и сени смертной; Радуйся, источниче, обильно изливаяй воду благодати Божией. Радуйся, напаяяй ею умы и сердца жаждущих спасения; Радуйся, указателю небеснаго рая неведущим его. Радуйся, верный руководителю всех последующих тебе; Радуйся, отверзаяй двери Царствия Божия шествующим по тебе. Радуйся, представляяй их престолу Божию; Радуйся, сопричисляяй их к сонму святых Божиих. Радуйся, Гурие, Казанский и Свияжский чудотворче.

Кондак 12

Благодать, данную ти от Бога, обильно изливаеши на всех, притекающих с верою к раце святых мощей твоих, святителю. Темже мы, дивящеся множеству чудес, тобою совершаемых, поем Богу, прославляющему тя: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще хвалебную песнь тебе, святителю, прославленный Богом на небеси и на земли, воспеваем ти сице: Радуйся, во свете предстояй престолу Вышняго; Радуйся, всегда воспеваяй славу Божию. Радуйся, непрестанно зряй Бога лицем к лицу; Радуйся, приникаяй в тайну Пресвятыя Троицы. Радуйся, усердный Ея поклонниче; Радуйся, последователю Агнцу Божию, вземшему грехи мира. Радуйся, предводителю всех спасенных и спасаемых тобою; Радуйся, и нас грешных в мире сем не оставляяй. Радуйся, не тесно в любви твоей всех вмещаяй; Радуйся, любвеобильный о всех нас молитвенниче. Радуйся, паствы твоея покровителю; Радуйся, граду Казани похвало и украшение. Радуйся, Гурие, Казанский и Свияжский чудотворче.

Кондак 13

О, всеблаженный и святый святителю отче Гурие, присный наш наставниче, ходатаю и покровителю, моли о нас Христа Бога, да избавит паству твою и вся грады и веси христианския от враг видимых и невидимых, от нашествия иноплеменник, от недуга и глада, от всякия скорби и смертоносныя раны, и грядущия муки, вопиющих Ему: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Молитва святителю Гурию, Казанскому и Свияжскому чудотворцу

Святителю отче Гурие, предстоя священной раке многоцелебных мощей твоих, молим тя усердно быти всегда и везде нашим ходатаем, заступником и покровителем. Исходатайствуй пастве твоей мир, тишину, благоденствие, здравие и спасение. Буди постоянным нашим заступником от всех врагов, видимых и невидимых: покрывай нас от нахождения всех бед, напастей и скорбей, паче же от искушений врага темнаго. Предстоящим же зде и молящимся испроси у Господа Бога вся, яже ко спасению своему они просят у Него в своих нуждах и скорбях, да все мы с тобою прославляем всесвятое имя Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

, Московская область) - епископ Русской православной церкви , епископ Арсеньевский и Дальнегорский .

Тезоименитство: 4/17 октября (святителя Гурия, архиепископа Казанского) .

Биография

Роодился 8 ноября 1960 года в городе Калининграде (ныне Королёв) Московской обл. в семье служащих. Отец - Альберт (в крещении Александр) Иванович Фёдоров, с 1993 года - иерей.

В 1978 года окончил среднюю школу № 7 в Калининграде Московской области, в том же году поступил на работу в КБ ХИММАШ испытателем.

В 1981-1984 годы состоял в браке. Дочь от брака Михеева София родилась в 1983 году.

21 сентября 1990 года рукоположён во иеродиакона епископом Бендерским Викентием (Морарь) .

С 25 ноября 1990 по 8 ноября 1995 год нёс послушание старшего иподиакона у патриарха Алексия II .

С 17 апреля 1994 по 29 декабря 2000 год входил в рабочую группу по проектированию и строительству Храма Христа Спасителя (искусствоведческая комиссия).

С 5 октября 1994 года - помощник ключаря Храма Христа Спасителя с поручением оказания необходимой помощи в вопросах, связанных с воссозданием порушенной святыни.

8 ноября 1995 года рукоположён во иеромонаха с возложением набедренника и наперсного креста . Совершал богослужения в храме-часовне во имя иконы Божией Матери «Державная» с освящением (водосвятием) этапов строительства Храма Христа Спасителя. После освящения нижнего Преображенского храма, в котором курировал художественное оформление, совершал богослужения.

С 1998 года - преподаватель церковного искусства на 3-4 курсах Николо-Перервинской семинарии г. Москвы.

С 30 декабря 2000 года - настоятель храма вмч. и целителя Пантелеимона при ЦКБ № 1 ОАО «РЖД» г. Москвы. 5 мая 2001 г. назначен помощником духовника, с 17 марта 2007 г. - духовником Свято-Пантелеимоновского училища сестер милосердия при ЦКБ № 1 ОАО «РЖД».

С 3 апреля 2005 года - настоятель и строитель Патриаршего Предтеченского подворья в селе Сумароково Рузского района Московской области.

Решением Священного Синода от 5 октября 2011 года (журнал № 133) избран епископом Арсеньевским и Дальнегорским .

27 октября 2011 года в крестовом храме в честь Владимирской иконы Божией Матери Патриаршей резиденции в Чистом переулке митрополитом Саранским и Мордовским Варсонофием возведён в сан архимандрита .

28 октября 2011 года в рабочей Патриаршей резиденции в Чистом переулке в Москве наречён во епископа Арсеньевского. Чин наречения совершили Патриарх Кирилл, митрополит Саранский и Мордовский Варсонофий (Судаков) , митрополит Екатеринбургский и Верхотурский